دانلود رایگان پاورپوینت گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی 4,255 بازدید بدون دیدگاه دانلود رایگان پاورپوینت گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی به صورت کامل و جامع از سایت پژوهشی مادسیج بخشی از پروژه: تأثیرات روانی رنگ ها: همه ما می دانیم، انسان موجودی است كه به سرعت و به شدت تحت تأثیر فر آیندهای محیطی قرار می گیرد و در تحت همین تأثیر شكل جدیدی از رفتار را از خود بروز می دهد. اثر روانی بعضی از رنگ ها به صورت زیر است: زرد : زرد رنگی است با توان پرتو افكنی زیاد، كه بیشتر پرتوهای دریافتی را بازتاب می كند. زرد رنگی كه ژرفا و عمق ندارد. بُرد آن نسبت به رنگهای دیگر زیادتر است و از بسیاری از ویژگی های سفید برخوردار است. رنگ ترش است و نمودار ترشی های متفاوت. صدای زیر ویولن « زرد » است. آواز بلبل و قناری زرد است. رنگ زرد وقتی یكدست باشد، شادی آفرین و هنگامی كه با تغییرات زمینه های رنگی همراه باشد ایجاد هیجان و ناراحتی تا حد اضطراب می كند. زرد رنگ بی خوابی، بیداری، بیماری، نا امیدی، هیجان، اضطراب و تلاطم فكری است. همچنین رنگ آغاز بهار، رسیدگی كشت، نمودار نیروی فزون نهفته در دانه است. رنگی است مادی و زمینی كه هرگز نمودار ژرفا نیست. رنگی است با موضوع عمودی و بنابراین با خط عمودی هم سنگ می شود. رنگ زرد رنگ جوانی، نشان روشنی و نور و نشان دانش و معرفت است. در بعضی اوقات رنگ زرد به عنوان القاء كننده تنفر مطرح می شود، این حالت زمانی مورد قبول است كه پس زمینه ی آن مشكی باشد زیرا تضاد این دو رنگ بسیار شدید است و در هیچ شرایطی با هم هماهنگی ندارند. در صورتی كه همین رنگ در پس زمینه ی سبز زندگی و امید را به نمایش می گذارد. آبی : آبی، رنگی است آرام و درونگرا. بیننده را به سوی خود می كشد و در درون آرامش خود، نرم می سازد و به خواب می برد. چشم را به خود متوجه می كند. رنگ آبی موافق با وضعیت خط افق است. آبی، رنگی است الهی و آسمانی. رنگی است مطیع، سر به راه و سازشكار. آبی رنگ زمستان و سرمای آن است. آبی رنگ خلاقیت است. آرامش و سكونی كه از آن به ما می رسد نتیجه رشد مقتدر و طبیعی آن است. در استفاده از رنگ آبی بیننده همیشه منتظر یك نو آوری و كار جدید است. زلالی، پاكی و خلوص را می توان توسط رنگ آبی بوجود آورد. طعم آبی، بی طعمی و كمی متمایل به شیرینی است. رنگ آبی همیشه سایه دار است و همواره میل دارد در تاریكی خود نمایی كند. همیشه نامحسوس است و در عین حال هوای شفافی را می نمایاند. آبی با روان آدمی پیوند می خورد و تا اعماق و انتهای روح نفوذ می كند. آبی معنی ایمان می دهد. سمبل جاوید است. قرمز : قرمز، رنگی گرم و دارای نیروهای برون گراست. رنگِ توان و فعالیت بسیار زیاد و رنگ مقوی قلب است. طعم آن شیرین است. قرمز رنگ حق، حقیقت، پیكار و بلاخره شهادت است. قرمز پایان تابستان و آغاز پاییز است. در تطابق با خط، گویای خط قطری همگن است. قرمز، رنگی است كه فرو رفتن و ماندن در آن می سوزاند و كناره گیری از آن گرما می دهد. رنگ عشق و تشكیل خانواده است. قرمز سمبل حیات و زندگی، عامل مؤثری در سازندگی و تشدید رویش گیاهان و بیان كننده ی هیجان و شورش است، نشانی تثبیت شده از مبارزه، انقلاب و شورش. اثر هیجان و هوس را به خوبی نشان می دهد، این رنگ اگر در پس زمینه تیره قرار گیرد وحشت، ناپایداری و پلیدی را نشان می دهد و اگر در پس زمینه روشن قرار گیرد معرف یك عشق سطحی و زودگذر است. نارنجی : نارنجی، رنگی است كه خواص بصری آن آتش و خواص روانی آن گرما است. نارنجی رنگ جوانی است. رنگ شادابی است. رنگ جشن و سرور است و رنگ میوه های تازه رسیده. حالتی از اضطراب و عدم ثبات را شامل می شود. آمیخته با كمی سفید، رنگ بلوغ زنانه است و آمیخته با كمی مشكی، رنگ بلوغ مردانه است. در ارتباط با خط، خطی است آزاد و متمایل به عمودی. سبز : سبز معتدل و اعتدالش سرد است. در سبز توان آرامش وجود دارد. رنگ تعقل، تفكر و آرامش خردمندانه است. رنگ صلح و صفا است. رنگ سبز، رنگ امید به زیستن و ادامه ی حیات در بهترین شرایط خود است. این رنگ در حالی كه در غرب مفهوم مطلق زندگی است (Western Green) در شرق یك رنگ روحانی و مذهبی به حساب می آید. (Eastern Green) طعم رنگ سبز، نه شیرین است نه شور، نه ترش است و بی مزه، نه تند است نه تلخ، طعم آب گواراست. سبز رنگ پایان بهار است و آغازین تابستان. در تطابق با خط، خط قطری است. بنفش : رنگ بنفش نمایشگر بی خبری، بی اختیاری، ظلم و دشواری است و رنگی مرموز و بر انگیزاننده احساسات. اگر در سطوح وسیع به كار بریم حالت ترس را نشان می دهد؛ به خصوص اگر بنفش متمایل به ارغوانی باشد كه در طبیعت و مناظر اغلب به چشم می خورد. بنفش از نظر ظاهری و بصری معرف رنگین كمان و از نظر معنا القاء كننده امید است. در ارتباط با خط، رنگ خط آزاد متمایل به افقی است كه اگر با خط آزاد متمایل به عمودی آگین شود، گرمتر و سرخ می شود. صدای بنفش بم است و طعم آن گَس. بنفش سمبل هرج و مرج، مرگ، ستایش و عظمت است. بنفش آبی، رنگ القاء كننده ی تنهایی است. بنفش قرمز، نشان عشقی یزدانی و سلطه ی روحانی است. نکاتی در طراحی رابط کاربر: در اکثر موارد وقتي که کاربري برنامهاي رو براي اولين بار اجرا ميكنه، اگر به هر دليلي رابط كاربر (User Interface) برنامه مورد پسندش قرار نگيره ديگه فرصت اجراي دوبارهاي به برنامه نميده و يك راست ميره سراغ برنامهي مشابه ديگهاي كه رابط كاربرش راه دستش باشه و حق هم با كاربره. كاربر كاري به اين نداره كه برنامه شما چقدر توانايي داره و اون يكي چقدر! براش مهم اينه كه با اون يكي برنامه زندگي براش راحتتره. كاربر ميخواد وظايفي رو به كمك برنامه سريعتر و بهتر انجام بده و در ذهنش هم الگوهايي براي انجام اين وظايف داره. از طرفي برنامه هم طبق قوانين و اصول خودش دستورات رو ميگيره تا وظايف خواسته شده رو به انجام برسونه. هر چقدر ما بتونيم تعابير برنامه (Program Model) رو به تعابير كاربر (User Model) نزديكتر كنيم، رابط كاربر مناسبتري براي برنامه ايجاد كرده ایم. براي اين منظور كافيه كه اصول ساده زير رو در زمان طراحي رابط كاربر در نظر بگيريم: سادگي: خيلي از كاربران از كار با كامپيوتر وحشت دارند. حتي بسياري از كاربراني كه با كامپيوتر آشنايي كافي دارند، هنوز اين وحشت رو هنگام كار با يك نرم افزار جديد تو خودشون احساس ميكنند. هر چقدر رابط كاربر برنامه پيچيدهتر باشه، اين وحشت بيشتره. علاوه بر اين وقتي كاربري قصد استفاده از يك برنامه رو داره، هدفش اينه كه كارش رو سريعتر راه بندازه نه اينكه مجبور بشه كلي چيزهاي جديد ياد بگيره يا اينكه بره يك دوره آموزشي ببينه تا بتونه از برنامه استفاده كنه. · اقلام و عملكردهاي اضافي رو حذف كنيد. · هر چي اقلام روي صفحه بيشتر باشه يا منوها تو در تو و بزرگتر باشند، عملكرد برنامه پيچيدهتر به نظر مياد. · تعداد انتخابها (Options) رو كاهش بديد. · هر گزينهاي رو كه در برابر كاربر قرار ميديد بابتش كاربر بايد فكر كنه و راجبش تصميم بگيره. اين وظيفه طراح رابط كاربره كه بهترين تصميم رو بجاي كاربر بگيره. · اقلام مرتبط به هم رو دسته بندي كنيد. · با دسته بندي كردن اطلاعات كاربر راحتتر ميتونه رابطه بين اقلام رو بفهمه. جدا از اينكه با دريافت مفهوم يك قلم، درك مفاهيم اقلام مرتبط به اون راحتتره. همچنين سعي كنيد تا اونجا كه امكان داره هر زمان فقط گوشهاي از اين اقلام رو به كاربر نشون بديد. براي اين منظور استفاده از Page Control يا Tab Control بهترين انتخاب شماست. . جملات را ساده و کوتاه انتخاب کنيد. . ميدونيم كه اكثريت كاربران دفترچه راهنما يا راهنماي آنلاين برنامه رو نميخونند. البته بيشتر ما هم به همين دليل اين دو قلم رو از برنامههامون حذف ميكنيم. جالبه بدونيد كه اكثر كاربران حتي پنجرههاي پيام (Message Box) برنامه رو هم نميخونند. پس سعي نكنيد كه پيامهاي زيادي به كاربر نشون بديد و اگر واقعا لازمه كه كاربر چيزي رو بدونه حتيالامكان جمله رو كوتاه كنيد. هر چي جمله كوتاهتر باشه شانس اينكه كاربر بخوندش بيشتره. به همي دليل حتي كلماتي مانند “لطفا” و “خواهشمند است” رو از پيامهاتون برداريد. … جهت مطالعه ادامه مطلب” آموزش کامل رنگ شناسی و طراحی گرافیک رایانه ای ” بر روی لینک دانلود کلیک نمایید. (توضیحات کامل در داخل فایل) نوع فایل: پایان نامه و تحقیق نوع فایل: پاور پوینت موضوع: دانلود رایگان پاورپوینت گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی رشته: علوم کامپیوتر لینک دانلود : گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی